Bolesť zuba

Bolesť zubov patrí k najnepríjemnejším bolestiam ľudského tela. Prepadne nás obvykle vtedy, keď to najmenej očakávame. Bolesť zubov môže byť bodavá, ostrá, tupá, ľahká, alebo pulzujúca a vyvolávať ju môže dotyk, teplo, chlad, alebo sladké potraviny. Najčastejšie vedie ku kazivosti zubov nesprávna, alebo nedostatočná ústna hygiena. Neliečená bolesť zubov môže prerásť do vážnych komplikácií, preto by sme tieto bolesti nemali podceňovať a čo v najkratšom čase navštíviť zubára.

Naším cieľom je odstrániť príčinu bolesti.

Zubný kaz

Ak vás bolí zub na studený či sladký podnet a bolesť rýchlo odznie, najpravdepodobnejšie ide o zubný kaz, ktorý treba odstrániť a zub zaplombovať.

Zápal zubného nervu

Ak je kaz veľmi hlboký, bolesti na podnet sú dlhodobé niekedy až spontáne a nočné, pravdepodobne ide o zapálený zubný nerv, ktorý treba vybrať a urobiť v zube koreňovú výplň (endodoncia).

Mŕtvy zub

Mŕtvy zub môže bolieť v prípadoch, ak u neho nebola adekvátne, alebo vôbec urobená koreňová výplň. Bolesti definujeme ako tupé bolesti tlakového charakteru, ktoré často provokuje teplo a chlad ich tlmí. Niekedy sa u pacientov môže vyskytnúť aj opuch.

Vypadnutá výplň

Ak výplň zo zuba vypadne, je nutné ju čo najskôr nahradiť. Zub s vypadnutou plombou je citlivejší a pri zanedbaní hrozí infekcia zubného nervu.

Zapálené ďasno

Často krváca a niekedy aj bolí a jeho najčastejšou príčinou je nedostatočná ústna hygiena. Aby sme predišli zápalom ďasien, je vhodné absolvovať profesionálnu dentálnu hygienu.

Citlivý zub

V dôsledku obnažujúcich sa zubných krčkov, často trápia ľudí bolesti na studené podnety. V takýchto prípadoch doporučujeme nácvik a inštruktáž dentálnej hygieny. Pravidelnou profesionálnou dentálnou hygienou revidujeme rozsah defektov zubných krčkov a doporučujeme individuálnu liečbu.

Bezplatná konzultácia

Máte otázku?

Premýšľate nad opravou zubov, potrebujete si však dopredu ujasniť viaceré otázky?

Využite možnosť nezáväzných bezplatných konzultácií.

Objednajte sa

Objednať sa môžete telefonicky na telefónnom čísle 0908 060 221.

Stomatologická ambulancia Implant Center v Košiciach

Copyright © 2024 Implant Center. DENTAL CENTER KOŠICE s.r.o.